top of page

Musikhjælp Scenesetup ansøgningen skal indeholde:

 

Generelt:

Hvilket setup ansøger I om?*

Navn på festival/event*

 

Foreningens navn

 

Evt. CVR-nummer

 

Kontaktperson*

 

Telefonnummer*

 

Email*

 

Link til mere info om jer*


 

Lokation for festivalen

Region*

 

Adresse*

 

Postnummer*

 

By*


 

Tidspunkt for festivalen

Primær startdato – vælg dato for opsætningsdag (dagen inden første koncertdag)*

 

Primær slutdato – vælg dato for sidste koncertdag*

 

Evt. alternativ startdato – vælg dato for opsætningsdag 

 

Evt. alternativ slutdato – vælg dato for sidste koncertdag

 

Evt. noter/kommentarer ift. tidspunkt


 

Motiveret ansøgning

Kort beskrivelse af jeres festival*

 

Hvad er festivalens formål/vision?*

Beskrivelse af holdet bag – hvordan er festivalen organiseret?*

Hvad skal scenesetuppet bruges til? Notér gerne jeres foreløbige musikprogram, hvis muligt, eller hvilke typer artister/bands I ønsker at booke.*

Hvad er jeres motivation for at ansøge? Hvad vil Musikhjælp Scenesetup kunne bidrage med?*

Budget (foreløbigt)

For at sikre de bedste forudsætninger for at støtte jeres festival/event med Musikhjælp Scenesetup, vil vi gerne have indblik i jeres (foreløbige/estimerede) budget, herunder:

  • Samlede indtægter - eksempelvis billetsalg, barsalg, fonde/støtte o.l.

  • Samlede udgifter - eksempelvis musikerhonorar, produktion (plads, strøm, vagter, catering, bar) o.l.

Festivalens samlede budgetterede udgifter*

Festivalens samlede budgetterede indtægter*

Upload budget*

 

Evt. kommentarer


 

Plantegning 

Vi vil gerne have en plantegning over, hvor scene, FOH osv. skal stå. Placeringerne kan selvfølgelig nå at ændre sig, men plantegningen giver os et godt indblik i jeres tanker om festivalen. 

 

Upload plantegning*

Evt. kommentarer


 

Baggrundsinfo

Antal personer i arrangørteamet*

Aldersfordeling i arrangørteamet*

 

Antal frivillige (hele perioden)*

 

Antal artister/bands*

 

Publikumskapacitet*


 

Betingelser

I bedes krydse hvert enkelt felt af herunder, så vi ved, at I har læst og forstået alle betingelser.

 

Når I ansøger, forpligter I jer til: 

  • At sikre at alle tilladelser til lovlig afholdelse af festivalen er på plads inden afvikling. I bedes sende disse så hurtigt som muligt, hvis I får tildelt Musikhjælp Scenesetup.

  • At sikre at setuppet kan køres helt hen til scenens placering.

    • NB: setuppet transporteres med en kassevogn + scene (længde 18 m, højde 3,9 m). Vær derfor opmærksom på, at setuppet ikke kan transporteres gennem porte m.v.

  • At lave en plantegning over, hvor scenen, FOH o.l. skal stå. 

  • Endelig tidsplan, godkendte riders og tekniske oplysninger skal være modtaget senest 1 måned før festivalen. Bemærk, at teknikerne arbejder op til 12 timer pr. dag (inkl. pauser), og der skal indtænkes pauser til  frokost og aftensmad. Vi anbefaler samtidig, at der i produktionsplanen er afsat minimum 45 minutters changeovers mellem koncerterne – med mindre festivaler/bands har egen lydtekniker.

  • At deltage i løbende produktionsmøder om nødvendigt.

  • At deltage i produktionsworkshops, der udbydes, hvis I får tildelt Musikhjælp Scenesetup. 

 

Under jeres festival skal I kunne stille følgende til rådighed:

  • Stagehands: festivalerne stiller fire stagehands til rådighed ved opsætning og nedpakning samt to stagehands under afvikling/koncertdage. Stagehands skal også være klar til nedpakning om natten lige efter sidste koncert.

  • Stagemanager under koncertdagene.

  • Opsyn med scenen når den ikke er i brug – også om natten. Udstyret er forsikret med den forudsætning, at der holdes opsyn med udstyret.

  • Tidsplan og riders fra musikerne (inkl. kanalliste og stageplot). 

  • Mad og drikke til teknikere gennem dagen (varieret kost). 

  • Strøm: 3 x 32A, max 10 meter fra scenen (uden deling med andre installationer).

  • Fri adgangsvej til kassevogn + scene (længde 18 m, højde 3,9 m).

  • Sceneplacering: I skal kunne anvise scenens præcise placering og orientering ved ankomst.

  • Kørefast underlag og ikke alt for skråt terræn – køreplader om nødvendig. Dvs. ingen sand, blød jord eller våde græsområder.

  • Parkering lige ved scenen. Setuppet skal kunne køres helt frem til sceneplaceringen.

 

Evt. kommentarer til jeres ansøgning

Vil du tilmeldes ROSAs nyhedsbrev og dermed blive direkte opdateret på Open Calls, nyheder, projekter m.v.?

bottom of page