
Sådan ansøger I
Ansøg om Musikhjælp Scenesetup ved at udfylde ansøgningsskemaet under Ansøg.
Vi har nogle forventninger og krav til jer som ansøgere, og derfor skal I sætte jer godt ind i betingelserne for Musikhjælp Scenesetup og generelt orientere jer her på siden.
Herunder kan I få et samlet overblik over hele processen fra ansøgning til festivalafvikling og få svar på spørgsmål i forhold til selve ansøgningen. Vi har også samlet svar på oftest stillede spørgsmål under Spørgsmål.
Hvem kan ansøge?
Musikhjælp Scenesetup har til formål at styrke talentudviklingen og mangfoldigheden blandt danske musikere og festivaler.
Vi ønsker, at Musikhjælp Scenesetup kan favne så bredt som muligt, hvilket betyder, at alle aktører, der afholder en udendørs, offentligt tilgængelig festival (endags eller flerdages) med fokus på vækstlaget og original musik, kan ansøge.
Ansøgninger fra små og mellemstore vækstlagsfestivaler og unge arrangører i alderen 16-30 år vil blive prioriteret.



Ansøgningen skal
indeholde følgende:
-
Kontaktoplysninger
-
Lokation for festivalen
-
Tidspunkt for festivalen
-
Motiveret ansøgning
-
Budget og plantegning
-
Baggrundsoplysningerelser
-
Læs og godkend betingelser
Processen
Ansøgning:
TRIN 1
Forberede jer. Sæt jer godt ind i betingelserne for at få tildelt Musikhjælp Scenesetup. I skal blandt andet uploade en plantegning for, hvor scenen osv. kan stå. Læs betingelserne her.
TRIN 2
Ansøge. Udfyld og indsend jeres ansøgning under Ansøg.
TRIN 3
Afvente svar. Vi forventer at kunne give svar i slut-januar, efter et eksternt fagudvalg har gennemgået ansøgningerne efter ansøgningsfristen. Uanset om I får tildelt Musikhjælp Scenesetup eller ej, får I et skriftligt svar per mail.
TRIN 4
Deltage i workshops. Alle ansøgere tilbydes at deltage i en fælles workshop med andre festivaler, der har ansøgt. Den fælles workshop er obligatorisk for ansøgere, der har fået tildelt Musikhjælp Scenesetup og er et tilbud til de ansøgere, der har fået afslag. Workshoppen har fokus på vidensdeling og skal sikre, at festivalerne er godt klædt på til afvikling.
TRIN 5
Produktionsmøder. I tiden op til festivalen afholdes individuelle produktionsmøder med hver enkelt festival efter behov. Her koordinerer vi det praktiske og kommunikation samt sikrer, at der er styr på de produktionsmæssige forhold op til festivalafviklingen.
TRIN 6
Opsætning. Produktionsfirmaet, der er tilknyttet Musikhjælp Scenesetup, opsætter scene-, lyd- og lyssetup dagen inden festivalen – eller efter aftale – med hjælp fra festivalen selv. Læs mere her i vores betingelser.
TRIN 7
Festivalafvikling. Nu er det endelig tid til festival. I løbet af festivalen vil vi bede jer om at poste opslag/stories og tagge @tuborgfondet og @rosa_drs.
TRIN 8
Nedpakning. Produktionsfirmaet og festivalens stagehands pakker hele setuppet ned og siger tak for denne gang.
TRIN 9
Evaluering. Da vi gerne vil tilbyde festivalerne den bedst mulige version af Musikhjælp Scenesetup, evaluerer vi løbende. Derfor vil I på et tidspunkt blive kontaktet og blive bedt om at svare på et par spørgsmål.